6 mei - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Overtoompjes - WaarBenJij.nu 6 mei - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Overtoompjes - WaarBenJij.nu

6 mei

Door: Gaby

19 Mei 2016 | Verenigde Staten, Miami

Getver de Getver! Vandaag gaan we dan toch echt naar huis. Na 3 weken zon en een hoop gezien willen eigenlijk nog niet weg!
Om 10.0u moeten we uit dit appartement zijn en ieder half uur later kost ons $50. Nou dan maar ff opschieten, gelukkig past alles in de koffer en tassen! Om precies 10.0u sta ik beneden om uit te checken! Perfect toch?!
We besluiten om niet hier de foto's te maken maar naar Miami Beach te rijden, zitten we ook al lekker in de buurt van de airport, ook om onze auto in te leveren!
Maar je raad het al, dat was een verkeerde beslissing, zo op het oog een kort stukje rijden maar door al de stoplichten kost het ons bijna 1,5 uur om in Miami Beach te komen, dus foto's maken daar wordt heel krap. We komen uiteindelijk rond 12.0u aan maar om 13.30u moeten we de auto inleveren! Hmmm...dat wordt spannend, want het is ook ongeveer 20 minuten rijden naar de airport. Oke, dan maar eten! We komen, zeer toevallig, terecht op de plek waar wij de 2e dag foto's hebben gemaakt en hebben gegeten! Hoe leuk is het om daar ook weer te eindigen!
We zien op de ander hoek van Denny's, 2 zusters staan met het karretje, maar aangezien we maar heel weinig tijd hebben, maken we vanuit de verte een foto....lijken wel stalkers.......maar goed......onze laatste maaltijd bij Denny's......mijn laatste mango smoothie :(...die ga ik wel missen. Chief had zowaar een salade en niet eens haar favoriete double cheeseburger, Jahdo ging het uitproberen! hahaha!
Rob heeft intussen Hertz gebeld, dat wij 13.30u niet gaan halen en dat is geen probleem, ze hebben altijd een half uur speling, mooi, die hebben wij zeker nodig! We moeten het eten zeer snel ons mond in stouwen en dan rond 13.15u zitten we in de auto...op papier zouden het moeten redden, gelukkig valt het qua drukte wel mee op de weg behalve het stuk voor de luchthaven!
Om 13.45u staan we in de garage! Het papierwerk gaat snel, ook onze schade....valt gelukkig onder de afgesloten verzekering! Gauw bagagekarren pakken, op zoek naar de monorail, deze brengt ons naar de luchthaven. Daar gaat het inchecken vrij snel dankzij Rob zijn gisteren ingevoerde lidmaatschap bij British Airways. Hij krijgt, en dat is mooi voor ons, uitgeprintte boardingpassen, geen gedoe met telefoons of I-pods.
De douane is een ander verhaal, staat een mega rij maar het gaat redelijk snel, alles gecheckt, alles weer aan, daarna toiletrondes en dan winkels kijken. Winkels? Er zijn helemaal geen winkels.....zitten we daar.....dan maar spelletjes doen.
Ons vliegtuig moet om 16.30u boarden en om 17.05u vertrekken....hmmmm....om 18.00u gaan we pas de lucht in, dat is een uurtje later, maar de piloot zegt dat de vlucht maar 7.30u duurt. Dat is mooi, ik denk niet aan een gemiste overstap vlucht in Londen!
De vlucht verloopt redelijk, ik val snel in slaap, de kids zitten 20 rijen achter ons en kijken heerlijk tv, heb ik ook geprobeerd maar bij lukt dat niet, het is af en toe een turbulente vlucht :(.
Uiteindelijk is onze nacht vrij kort, zien de zon op komen...MOOI! We landen rond half 7 en nu merk ik dat het wat krap wordt voor de volgende vlucht, er staat nl een mannetje klaar met een bord voor Amsterdam, en dat we per expresse worden vervoerd en voor iedereen langs mogen! Best gaaf, maar ook spannend want gaan we het redden?
De douane is ook expresse, dus ook dat gaat goed! De bagagecheck...daar gaat het mis, en niet zo'n beetje ook, 3 van onze koffers moeten gecheckt worden en ze maken er geen haast mee! In mijn tas zit m'n parfum, hup een zakje in, in Chief's tas haar Victioria Secret luchtje voor de helft leeg, hup de prullenbak in,....chief....grrrr....
Rob zegt dat wij maar moeten gaan en dat hij met de meiden er aan komt....pffff...Jahdo, Chell en ik gaan op zoek naar gate 32, rennnen langs allerlei leuke winkels.....balen....en uiteindelijk moeten we een roltrap af en denken we er te zijn....neee....een metrotrein....dit gaat nooit lukken, gelukkig moeten we maar 1 halte! Als we daar aan komen, weer 2 roltrappen omhoog en dan zien we de gate, maar ook het meneertje, ik noem hem dat Rob eraan komt met 5 minuten....hij wacht! Gelukkig komen ze er al aan, de gate door, weer naar beneden en wat blijkt, we moeten nog met een bus naar het vliegtuig! Het zweet staat ons op de rug! Eindelijk zitten we dan in het vliegtuig, maar moeten daarin ook weer wachten, niet iedereen is er nog! grrrrrrrrrrrrrr.........................