21 april 2016 - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Overtoompjes - WaarBenJij.nu 21 april 2016 - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Overtoompjes - WaarBenJij.nu

21 april 2016

Door: Gaby

25 April 2016 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Vandaag zaten we rond 9u aan het ontbijt, ff een bodem leggen voor de lange dag van vandaag en dan met name de autorit van Marathon Keys naar Fort Meyers Beach, afgekort FMB, met een tussenstop in de Everglades.
Onze autorit begon rond 11u en ik had mega koppijn dus eerst maar op zoek naar Starbucks! Ik heb koffie nodig!!!Een heerlijke caramel machiatto, nu gaat t vast weer beter! Op naar de Everglades, via de US1, eerst Miami aangedaan, ff een stop bij de Subway, broodjes Roast Chicken, wilde eigenlijk de Mac maar die zag er zeer smerig uit, dan maar Sub.
Toen op weg en op zoek naar de TAMIAMI Trail, we weg door de Everglades. Voordat we de Everglades ingingen nog ff water gehaald en toen op zoek naar een airboot! Er meerdere voorbij gereden maar dan toch 1 van de Miccosukee indianen. Een tocht van een half uur, en dat was super leuk! De meiden wisten niet zo goed wat ze moesten verwachten maar waren blij verrast.
T ging superhard, een indianen dorp bezocht en toen nog een vaar trip door de Everglades. Ff een spannend momentje want de airboot zat vast op een boomstronk, met z’n allen op de punt van de boot gaan staan, springen en dan maar hopen dat de boot los komt! GELUKT!!!
Leuke ervaring, nog ff met de bestuurder op de foto en toen de weg weer vervolgen naar FMB.
De lange TAMIAMI af en onderweg nog gestopt bij een infocenter waar de alligators in grote getalen in het water lagen te zonnen. Toen weer door , onderweg nog wat regen gehad en daar waren we natuurlijk niet zo blij mee, maar het waren schattige regenbuien die, gelukkig, niet zo lang hebben geduurd.
Rond 19u waren we op de plek van bestemming, prachtig aan het strand maar toen we op de kamer aankwamen was ik in shock!! Ik kan wij de ouderwetse kamers van 23 jaar geleden nog herinneren, maar dit slaat alles!!! Het uitzicht is prachtig maar de kamer??? Gelijk naar de receptie…….op dit moment kunnen ze nog niets doen maar morgen misschien wel.
Dan nu maar eten, het restaurant boven het hotel….zeer oubollig maar wel goed gegeten! Met z’n allen nu maar lekker slapen en dan maar hopen dat er morgen een andere kamer is, anders ga ik hier morgen echt weg!
Voor nu welterusten……zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz